چهارشنبه، بهمن ۱۶، ۱۳۸۱

روز سه شنبه يك سمينار در خانه هنرمندان برگزارشد موضوع سمينار حفظ بافت سنتي شهرها بود . اين سمينار به ابتكارشهرداري كاشان برگزار شده ومن هم يك مقاله داشتم ( آخه يكي نيست بگه تورو چه به معماري و اين حرفها اگرچه مطلب من بيشتر درباره حفظ سنتهاو ارزشهاي ملي بود ) چهار ساعت طول كشيد و بعد از آن هم تازه بحث بين خودمان در گرفت و كلي اراجيف به هم بافتيم شب هم رفتيم خانه يكي از بچـــــه ها . اونجا يكي خبطي كرد و گفت هفته ديگه روز والنتين است و من هم سوء استفاده كردم سريع زدم به صحراي كربلا‌ كه اي بابا نگاه كنيد نفوذ فرهنگ غرب رو ببينين از كوكاكولا شروع شده و به روز والنتين رسيده و درباره جهاني شدن واينكه اين چيزها در راستاي سرمايه داري بين المللي است كلي اراجيف گفتم كه خوشبختانه همه به غير از يك نفر بقيه با من موافق بوند . ( البته همه مي دونن روز والنتين چيه . ولي براي اونايي كه نمي دونن مي گم . در قرون وسطي زماني كه فئوداليسم در تمامي دنيا مسلط بود رسم بر اين بوده كه بعد از ازدواج عروس در شب اول در اختيار ارباب قرارميگرفته و ارباب نيز او را تصاحب ميكرده . خلاصه كشيشي بنام والنتين پيدا مي شه و دخترها و پسرها رو مخفيانه عقد مي كرده و ظاهراً شب اول نيز از آنها پذيرايي مي كرده به همين خاطر روز تولد اين كشيش را روز عشاق مي گويند ) جالب بود كه راكله هم با من موافق بود و درباره جهاني شدن كلي با هم ، هم آوايي كرديم ( حال منو به تحجر اين حرفها متهم نكنيدا . من براي خودم دلايلي دارم . و با تبادل فرهنگ در بين ملل نيز هيچگونه مخالفتي ندارم درباره جهاني شدن هم كلي بحث دارم )

هیچ نظری موجود نیست: