چهارشنبه، آذر ۱۲، ۱۳۸۲

داشتم آرشیو اینجا رو نگاه می کردم دیدم عجب فراز و نشیبی داشته .سیاسی،اقتصادی، داستان، شعر، مطالب فمینیستی(که این یکی یک خونه مستقل پیدا کرد و رفت)و...اینجا شده از هر دری سخنی.کلی داستان نیمه کاره توی اینجا موند که پایانی نیافت کلی مطلب نیم خورده هم مانده که آن هم به کناری نهاده شد.آخریش قولی بود که در روز جشن مهرگان داده بودم قرار بود که از تاریخ و فرهنک و آداب و رسم ایران بنویسم که اون هم به بونه فراموشی سپرده شد.حالا هم که چندیست اراجیف می نویسم یه خیال شعر.می خواهم مقداری فکر کنم(قلمم هم این میانه ماند که بلاخره ادبی بنویسه یا محاوره)می خواهم یه خورده از واقعیت های روز فرار کنم(کی میگه فرار بده؟)به همین خاطر معرفی اماکن باستانی ایران، دوره ساسانی رو به خوردتون می دم چون دارم روش کار می کنم(این دلیل نمی شه کر کره اراجیف شاعرانه ر و پایین بکشم)
سروستان
سروستان در 84 كيلومتري مشرق شيراز است . در سروستان دو بناي تاريخي مهم وجود دارد كاخ عهد ساساني كه در محل به نام قصر ساسان خوانده مي شودیکی از آن دو می باشد .اين كاخ به مسافت 9كيلومتري جنوب غربي سروستان واثع گرديده است . بناي معظمي است از سنگ و گچ و از آثار بهرام گور يا بهرام پنجم ساساني است كه به وسيله مهر نرسي وزير معروف او كه صدارت يزدگرد اول و يزدگرد دوم را نيز عهده دار بوده ساخته شده است .




...........................
جمعه مراسم یاد بود مختاری و پوینده در امامزاده طافر برگزار می شود

هیچ نظری موجود نیست: